El passat 30 de setembre vam iniciar, dins del Programa Regular-ment, el Certificat de Professionalitat d’Atenció Sociosanitària, en col·laboració amb el Centre d’Estudis Sinèrgia. Aquesta formació té una durada de 370 hores teòriques i 80 hores de pràctiques, i finalitzarà el mes de febrer de 2025
El Programa Regular-ment està dirigit a 15 persones en situació administrativa irregular, amb l’objectiu de regularitzar la seva situació mitjançant l’Arrelament per a la Formació. A través d’aquest projecte, les participants obtindràn el Certificat de Professionalitat de Nivell II d’Atenció Sociosanitària en institucions.
En la primera fase del projecte es varen tramitar els 15 expedients d’arrelament per la formació amb el suport d’una jurista experta en estrangeria. A més, es van oferir tallers per a l’empoderament, la millora de competències i la promoció de l’autonomia, així com formacions per superar la prova d’accés al Certificat de Professionalitat de Nivell II..
Actualment, estem a la segona fase del projecte, on les persones participants realitzen la formació professionalitzadora i, paral·lelament, s’ofereix un seguiment individual i grupal i accions específiques de preparació de les eines i canals de recerca de feina habituals en aquest sector.
Un cop obtinguda la titulació, i durant la tercera etapa del programa, s’iniciarà tota la fase de recerca activa de feina conjuntament amb tasques de prospecció per aconseguir un contracte de feina per a cadascuna de les persones amb l’objectiu d’aconseguir la modificació del seu permís de residència a residència i treball i, en molts casos, la primera experiència laboral reglada a espanya.
S’han hagut d’ajustar les previsions inicials del projecte a causa dels retards en les tramitacions legals, però seguim treballant per aconseguir la regularització definitiva d’aquestes 15 persones..
Regular-ment és un projecte finançat pel Departament d’Igualtat i Feminismes de la Generalitat de Catalunya.